Ahlan Wasahlan Wa Bimarhabam Bikum!

Bismillah Hirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt dan Salam Ukhuwah!

Selamat melayari laman blog "My Sweet Home" yang menempatkan perkongsian resepi-resepi dan hobi-hobi seorang yang bergelar Puteri @ Wanita! Laman ini dihasilkan bagi berkongsi perkara-perkara yang bermanfaat kepada sahabat, kawan dan rakan..teristemewa kepada yg bergelar Puteri @ Wanita!

Diharapkan sahabat-sahabat dapat memberi komen2 dan idea2 yang baru bagi menambahbaikan blog ini dimasa depan..agar lebih menarik dan memupuk minat kita menjadi seorang Puteri @Wanita serba boleh disamping menjadi anak, isteri dan ibu yang solehah di masa depan..

Selamat Melayari "My Sweet Home" semoga hari-hari anda sentiasa indah bak bulan purnama dan sentiasa ceria bak sinar mentari pagi!


Saturday, May 21, 2011

Popia Goreng Ayam


Assalamualaikum wbt

Hari ini Ahad, 22 May 2010
Tetiba rasa nk habiskan kulit popia kt dlm peti sejuk nie..
a'ha! buat popia goreng lah..memang sedap!

Bahan2 inti
1 mangkuk kecil isi ayam yg dipotong dadu
1 mangkuk besar kubis dipotong halus2
1 mangkuk taugeh
1 mangkuk kecil carrot yg disagat/ dipotong halus panjang2
1 cili besar merah
1/2 sudu besar lada sulah
1/2 kuib pati ayam knorr
2 camca besar minyak masak
2 ulas bawang putih untuk menumis
Kulit popia (beli ja kat supermarket)

CARA2
Masak inti dulu..tumis bawang dan masukkan isi ayam, masukkan kuib pati ayam, masukkan semua sayur2 tadi sedikit ja air dan lada sulah..goreng hingga semua sayur tu layu sedikit. 10 min siap.

balut lah popia nie panjang2 letak air utk jdkan gam utk kemaskan balutan popia nie.. mesti pandaikan semua tak perlu diajarkan. ;)
setelah siap semua mulalah menggoreng dgn minyak banyak dan panas..goreng biarlah kuning keemasan..biar kulit popia tu ranggup. sedia di makan! sila2 dah tak perlu letak sos dah..coz dah rasa seeedap!

No comments:

Post a Comment