Ahlan Wasahlan Wa Bimarhabam Bikum!

Bismillah Hirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt dan Salam Ukhuwah!

Selamat melayari laman blog "My Sweet Home" yang menempatkan perkongsian resepi-resepi dan hobi-hobi seorang yang bergelar Puteri @ Wanita! Laman ini dihasilkan bagi berkongsi perkara-perkara yang bermanfaat kepada sahabat, kawan dan rakan..teristemewa kepada yg bergelar Puteri @ Wanita!

Diharapkan sahabat-sahabat dapat memberi komen2 dan idea2 yang baru bagi menambahbaikan blog ini dimasa depan..agar lebih menarik dan memupuk minat kita menjadi seorang Puteri @Wanita serba boleh disamping menjadi anak, isteri dan ibu yang solehah di masa depan..

Selamat Melayari "My Sweet Home" semoga hari-hari anda sentiasa indah bak bulan purnama dan sentiasa ceria bak sinar mentari pagi!


Wednesday, January 11, 2012

Potato Tart

Asal Resepi: google punya google..terjumpa lah resepi nie.. mai lah kongsi sama2.. pastinya sedap dan mengenyangkan =)


Lokasi: Bandar Baru Guar Nangka




Bahan-bahannya* 5 biji kentang dikupas basuh bersih dan diparut halus* 1 biji karot di kupas dibasuh dan diparut halus* 1/2 biji bawang besar juga dipotong dadu* sedikit potongan daun bawang dan daun sup* 5 sosej mushroom ayamas* 1/4 cawan susu* 3 biji telur* 1/2 cwn mozzarella cheese
* serbuk pasti sedap atau serbuk cukup rasa dan serbuk lada putih secukup rasa.



Cara2

1- Campurkan parutan kentang dan carrot  dalam satu bekas.Perah keluar airnya sebanyak yang boleh. masukkan bawang, lada sulah, daun sup dan daun bawang, sosej yg dipotong dadu.
2- Susu dipukul bersama telur dan serbuk perasa (pasti sedap atau cukup rasa) tuangkan ke dalam campuran kentang tadi.kacau rata.Masukkan cheese mozarela dan gaul sebati. rasa biar cukup masin nya.
3- Sapukan butter atau minyak masak sekeliling muffin pan.Masukkan sesudu besar adunan kedalam acuan dan letakkan sedikit cheese mozarella diatasnya.
4- Bakar dgn kepanasan 190C selama lebih kurang 20 minit atau sampai cheese bertukar keperangan.Sejukkan seketika sebelum dikeluarkan . 
5- Siap dihidang bersama sos pilihan atau makan begitu sahaja. makan ketika panas lg best! terasa mozarella cheese nya.. =)



Ini hasil kreativiti dan air tgnku.. =)





No comments:

Post a Comment