Ahlan Wasahlan Wa Bimarhabam Bikum!

Bismillah Hirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt dan Salam Ukhuwah!

Selamat melayari laman blog "My Sweet Home" yang menempatkan perkongsian resepi-resepi dan hobi-hobi seorang yang bergelar Puteri @ Wanita! Laman ini dihasilkan bagi berkongsi perkara-perkara yang bermanfaat kepada sahabat, kawan dan rakan..teristemewa kepada yg bergelar Puteri @ Wanita!

Diharapkan sahabat-sahabat dapat memberi komen2 dan idea2 yang baru bagi menambahbaikan blog ini dimasa depan..agar lebih menarik dan memupuk minat kita menjadi seorang Puteri @Wanita serba boleh disamping menjadi anak, isteri dan ibu yang solehah di masa depan..

Selamat Melayari "My Sweet Home" semoga hari-hari anda sentiasa indah bak bulan purnama dan sentiasa ceria bak sinar mentari pagi!


Thursday, August 11, 2011

Sambal Tempe

Asal Resepi: Makanan kegemaran waktu di Keris Mas UKM, Bangi.
Dah jadi org jawa lah pulak. =)

Bahan2 (digoreng)
1 keping tempe
1 magkuk kecil ikan bilis
3 biji kentang

Bahan sambal
2 ulas bawang putih
2 ulas bawang merah
1 labu kecil bawang besar
3 sudu besar cili mesin
3 sudu besar sos cili
2 susu besar sos tiram
2 sudu besar sos tomato
1 sudu teh pasti sedap
1 sudu besar gula pasir
air sedikit

Cara2
tumis bawang putih+bawang merah (dihiris) dgn sedikit minyak. masukkan cili mesin, masak sebentar. masukkan sos cili, tomato dan sos tiram dan sedikit air. masak hingga pekat dan masukkan pasti sedap( garam) dan gula. masukkan bhn2 yg telah digoreng tadi dan akhir sekali masukkan bawang besar yg dihiris bulat2..Siap dihidang dgn nasi putih yg panas!

Selamat Mencuba! Resepi plg simple =) tapi meletup! ahaks!

No comments:

Post a Comment