Ahlan Wasahlan Wa Bimarhabam Bikum!

Bismillah Hirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt dan Salam Ukhuwah!

Selamat melayari laman blog "My Sweet Home" yang menempatkan perkongsian resepi-resepi dan hobi-hobi seorang yang bergelar Puteri @ Wanita! Laman ini dihasilkan bagi berkongsi perkara-perkara yang bermanfaat kepada sahabat, kawan dan rakan..teristemewa kepada yg bergelar Puteri @ Wanita!

Diharapkan sahabat-sahabat dapat memberi komen2 dan idea2 yang baru bagi menambahbaikan blog ini dimasa depan..agar lebih menarik dan memupuk minat kita menjadi seorang Puteri @Wanita serba boleh disamping menjadi anak, isteri dan ibu yang solehah di masa depan..

Selamat Melayari "My Sweet Home" semoga hari-hari anda sentiasa indah bak bulan purnama dan sentiasa ceria bak sinar mentari pagi!


Monday, January 7, 2013

Murtabak Chef Mamee

Asal: Mak: Malam nie kita nk makan apa ya? apa kata kamu p buat murtabak maggie yang kakak kamu buat tu..
PM:(dalam hati: huhu.. nk tgk AJL27...) Okeyy.. mak.. 10 minit!
Dalam masa 10 minit ja lg dh nk start AJL.. demi mak yg palingku sayangi.. mengatur jugak langkahku ke Mom's Kitchen.. Ikhlas2... Credit to Kak Not, sebab dh bagi resepi.. tu pun mak yg crita balik mcm mana nk buat.. Faham mak dh letih nk masak sekrg nie.. so, tugas anak perempuan sorang nie lah kena buat.. Jom kita tgk resepinya..

Bahan2
1 Bungkus Maggie (sy guna chef mamee..siap ada udang dan sayur tu!)
3 biji telur
4 ketul mushroom sosej ayamas
carrot potong dadu
1/2 biji bawang besar

Cara2
Rebus maggie dan udang+sayur+carrot dadu+sosej (toskan)
pecahkan telur dan masukkan perencah magie tadi pukul sehingga sebati.
Masukkan maggie+udang+sayur +carrot dan bawang besar potong dadu.
Sosej tu lepas rebus baru potong kecil2..ikut size yg disukailah.
Sesiapa ada pemanggang ajaib jenama IKAN.. bolehlah masukkan dalam tu.. letak minyak dulu or planta yer dan tutup buat seketika..dan terbalikkan bila dah garing.. garingkan sebelah lagi. dalam 5 min rasanya dh garing.. sekejap ja.
Bukan alasan tak boleh buat kepada sesiapa yg tidak ada pemanggang ini. guna ja fry pan yang dok buat kuih ketayap tu..Buat lah bentuk bulat atau 4 segi..ikut citarasa lah. alihkan dan siap utk dimakan.

Hiasan: mayonis dan sos.. makan mcm tu pun dh best!
Nak tgk hasilnya?? taraaaa!!!

No comments:

Post a Comment